torsdag 18. september 2008

2stc blogger!

Vi avslutta VG1 med å prøve ut blogging på it's learning, og vi har nå så smått starta å skoleblogge på ekte. Noen synes det er spennende, andre er mer usikre.

Det var helt tydelig at første bloggoppgave var en utfordring. "Dette er vanskelig!" "Hva skal jeg skrive om?" "Jeg vet ikke hvordan jeg skal begynne." Ja, kanskje var det vanskelig, men jeg tror egentlig usikkerheten oppstod fordi dette er en form dere ikke er vant til å skrive i. På skolen er dere vant til å få oppgaver som er tydelig definerte, men denne gangen måtte hver elev gjøre sine egne refleksjoner rundt et faglig emne. Alle måtte vinkle innleggene ulikt ut fra egne erfaringer og oppfatninger. Det tror jeg dere har veldig godt av, og jeg tror dere kan lære mye gjennom å måtte reflektere på denne måten rundt det vi jobber med i norskfaget.

Når jeg ser hva dere har fått til så langt, er jeg veldig fornøyd. Les hverandres innlegg og lag saklige kommentarer. Prøv dere gjerne på å legge inn lenker og bilder.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, du har så rett angående at dette er en ny form for skoleoppgave.
Ja, jeg er nok en av dem som syntes det var vanskelig. Men tror folk kommer gått i gang, når alle har fått teken på det.
Mvh Helene G.M